Inicio BEDA Actividades

17 de marzo día de San Patricio / March 17th St. Patrick´s day.

Hemos celebrado en nuestro colegio el día de San Patricio. Hemos aprendido mucho sobre todo lo que significa este santo y como se celebra su día en el mundo.

Hemos elaborado muchos materiales entre ellos un PowerPoint donde se cuenta la historia de San Patricio y los mitos sobre él a grandes rasgos. Además se cuenta un poco sobre los sitios donde San Patricio ha sido elegido como Patrón. En la segunda parte de este archivo se nos informa sobre el modo en que se celebra su día, los símbolos y las costumbres asociados a este santo.

Aparte hemos elaborado un PowerPoint que funciona como un cuestionario de respuesta múltiple que nos ha permitido comprobar cuánto habíamos aprendido.

Ambos archivos se pueden descargar desde esta web para que cualquier persona interesada pueda usar este material.

We have celebrated in our school St. Patrick´s day. We have learnt much about what this saint means and how his day is celebrated in the world.

We have made many materials and among them one PowerPoint where St. Patrick story and the myths about him are roughly told. Furthermore it is told a little bit about the places where St. Patrick has been chosen as patron saint. In the second part of this file we are informed about the way his day is celebrated, the symbols and customs associated with the saint.

Apart of it, we have made a PowerPoint that works as a questionnaire of multiple answers that has let us check how much we have learnt.

Both files can be downloaded from this website for any interested person to use this material.

TALK ABOUT LONDON

Os presento la actividad en la que los alumnos de Secundaria participaron el día 13 de enero, en la materia de inglés, programada por el EQUIPO BEDA de nuestro colegio y llevada a cabo por la Editorial Oxford. La actividad fue dirigida por una profesora inglesa. El objetivo, de esta actividad, era que los alumnos ampliaran sus conocimientos culturales de la ciudad de Londres: sus edificios más emblemáticos, sus equipos de futbol más representativos, así como los cantantes y grupos musicales más famosos .Los alumnos mostraron gran interés durante el desarrollo de la actividad por lo que creemos que el objetivo propuesto fue altamente conseguido.

PEACE DAY

SCHOOL PEACE DAY ( 30th JANUARY)

Last wednesday, we celebrated School Peace Day, as an important day to commemorate the ideals of peace both within and among all nations and peoples.

The main objective in this day is to educate students for and about TOLERANCE, SOLIDARITY, AGREEMENT and RESPECT for Human Rights, non-violence and peace.

Special activities and celebrations took place at "La Milagrosa" school, prepared and designed by our school pastoral group. But, our students have also worked about this topic in their english classes. We post here some pictures of their excellent works.

SCHOOL PEACE DAY

SCHOOL PEACE DAY ( 30th JANUARY)

Yesterday we celebrated School Peace Day, as an important day to commemorate the ideals of peace both within and among all nations and peoples.

The main objective in this day is to educate students for and abot TOLERANCE, SOLIDARITY, AGREEMENT and RESPECT for Human Rights, non-violence and peace.

Más artículos...